Epäsuositut mielipiteet

toukokuuta 23, 2017

Siitä on aikaa, kun tämä postaus kiersi blogissa, jos toisessakin. Tämä blogihaaste oli sellainen, johon minä en syttynyt aivan heti. Syy siihen voi hyvinkin olla se, etten heti tajunnut, mitä epäsuosittu mielipide voisi tarkoittaa. Voi olla, että vieläkin minun näkemykseni tästä termistä eroaa muiden tulkinnasta, mutta ei se ole niin justiinsa. Itse ajattelen, että epäsuositut mielipiteet jakavat ihmisiä ja mielipiteitä erityisen voimakkaasti.

Olihan tällainen postaus todella virkistävää vaihtelua muutoin niin siloiteltuun ja kaunisteltuun blogimaailmaan.

Anno, Pandora matto, valkoiset ruusut, valokuvaus, pellavahuopa

Ennen, kuin käydään itse asiaan, niin tämän postauksen ei ole tarkoitus loukata ketään. Lukekaa tämä pieni pilke silmäkulmassa ja muistakaa, ettei tämän ole tarkoitus loukata ketään. Mielipiteitä on yhtä monia, kuin on ihmisiäkin

Snapchatin koiran- ja peurannaamafiltterit, ei mene tämän vanhuksen päähän. Minä kokeilin kerran Snapchatia ja totesin ettei ole mun juttu ollenkaan. Ehkä olen henkisesti mummo.

Tätä minä olen miettinyt pitkään. Täytyykö vauvan kanssa harrastaa niin kauheasti? Nykypäivänä pitää olla muskaria, vauvauintia, perhekerhoa, vauvakerhoa sun muuta ja sitä tuomitaan heti huonoksi äidiksi, jos lapsesta ei tule ylisuorittajaa ensimmäisten kuukausien aikaina. Me käytiin alussa vauvauinnissa ja ollaan nyt aloitettu muskari, koska Pikku E on osoittanut selvää mielenkiintoa ja intoa musiikkia kohtaan. That's it. Eikä me olla mitenkään erityisen huonoja vanhempia.

Hemtec, marmorialunen, marmori maljakko, 50 luvun lipasto

Laihdutusleikkaukset. Ymmärrän tilanteen, jossa ihmishenki on vaarassa ja nopea laihduttaminen voi pelastaa hengen. Mutta leikkaukseen meneminen, kun elämäntapamuutoksilla saisi suunnan muutettua, on jotain mitä en vain käsitä. Tiedän itse tasan tarkkaan, että vähemmän pullaa, sekä pitsaa ja enemmän liikuntaa, saisi vararenkaan allekirjoittaneen vyötäröltä katoamaan. Toki ihmisiä on erilaisia ja minä puhun vain omasta näkemyksestäni, mutta tätä en silti vain ymmärrä.

Jatkuva valittaminen on jotain, mitä en vain jaksa kuunnella. Itse yritän opetella huonosta tavasta eroon ja se särisee korvaan aina todella pahasti. Eikö tämä elämä olisi paljon mukavaa, jos niiden epäkohtien sijaan, yrittäisi, ainakin suurimman osan ajasta keskittyä kaikkeen positiiviseen.

Epäsuositut mielipiteet, 50 luvun lipasto, Hemtex, marmori alunen, marmorimaljakko, valkoisia ruusuja

Mammakeskustelufoorumit pitäisi kieltää laissa. Minä en ymmärrä toisten julkista arvostelua asioista, jotka saattavat olla todella henkilökohtaisia. Minulle jotkut äitiyteen liittyvät asiat ja päätökset ovat todella henkilökohtaisia, enkä tosiaankaan kestäisi niissä arvostelua. Tai ainakin sääntöjen ja valvonnan pitäisi olla tarkempaa, jotta vanhemmat voisivat oikeasti hakea hyvillä mielin sitä vertaistukea joutumatta heti arvostelun kohteeksi.

Julkisten hissien käyttäjät saavat minut välillä kihisemään. Siinä vaiheessa, kun aloitin työssäni ja aloin liikkua ulkona ihmisen kanssa, joka liikkuu pyörätuolilla, huomasin kuinka paljon ihmiset käyttävät julkisia hissejä. Eikä homma ole muuttunut mihinkään sen jälkeen, kun aloin itse liikkumaan lastenrattaiden kanssa. Hissejä on yleensä vähän ja ne ovat aika pieniä. Yleensä hissin edessä odottaa jono lastenvaunuja ja vanhuksia apuvälineineen, kun joukko terveitä nuoria ihmisiä ahtautuu koppiin porukalla. Tämä ihmetyttää suuresti, sillä liukuportaat on useinmiten helpommin löydettävissä ja nopeammat. Itse pyrin valitsemaan portaat aina, kun se on mahdollista ja jättämään hissit niille, jotka niitä tarvitsevat.


Epäsuositut mielipiteet, blogihaasteet, olohuone, valkoiset ruusut, marmorialunen, marmorimaljakko

Inhoan avocadoa. Olen joskus yrittänyt oppia syömään. Se olisi hirveän kätevä raaka-aine monessakin meilessä, mutta ei siitä tullut mitään. En pidä avocadossa mistään, en rakenteesta, enkä mausta.

Tässä on minun näkemykseni epäsuosituista mielipiteistä. En odota kaikkien olevan läheskään samaa mieltä kanssani ja kuulisin mielelläni teidän mielipiteitänne näistä asioista.

xx
Jenni S.

You Might Also Like

6 kommenttia

  1. Hauska postausidea! Ite en oikein vieläkään tiedä mitä mieltä oon avokadosta :D Ekan kerran jälkeen päätin etten enää koskaan maista, koska oli ihan hirveää, mutta sitten koitti kuin koittikin se toinen kerta ja maistui jo paljon paremmalta. & noista keskustelufoorumeista täysin samaa mieltä! Ihan hullua ja typerää tollanen toisten arvosteleminen, varsinkin tosi henkilökohtasista asioista.

    http://millattt.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo. Tämä kiersi muistaakseni syksyllä eri blogeissa. Äkkiseltään muistan, että ainakin Avec Sofie ja homevialaura ovat tehneet tästä oman versionsa.
      Minä ja avocado tulemme tuskin koskaan tavoittamaan yhteistä säveltä, mutta annan kaikkien kukkien kukkia ja kaikkien kasvisten kasvaa. Ja joo, vauvakeskustelufoorumit on paikkoja, joita en heikkohermoisille suosittele.

      Poista
  2. Huomaa, ettet ole sen paremmin asiaan tutustunut lihavuusleikkauksen osalta muodostamassasi mielipiteessä.
    Leikkaus ei ole taikasauvan isku laihdutukseen, vaan tuki laihdutuksen ja tulosten ylläpitämiseen.
    Leikkauksen myötä ne elämäntavat on muututtava pakosti ja pysyvästi, loppu elämäksi.
    Eikä leikkaukseen "vaan mennä", ymmärtääkseni hyvin pitkä prosessi, että sinne pääsee useiden eri ryhmien/lääkäreiden/ravitsemus- ja liikuntaneuvojien suorituksella.
    Jokainen kuitenkin varmasti tietää mikä on itselle parhaaksi ja onnistumisen riemu varmasti on suunnaton, vaikka se paino olisikin pudonnut leikkauksen avulla..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olet todennäköisesti enemmän oikeassa näissä asioissa, kuin minä. Minun tarkoituksenani ei ole loukata tällä ketään, mutta mielipiteeni on ja pysyy. Ehkä se vielä ajan kanssa muuttuu, kun saan elämän näkemystä lisää. Tai sitten ei. Pyydän kuitenkin anteeksi, mikäli näkemykseni on loukkaava.

      Poista
  3. Virkistävä lukea bloggaajien kärjekkäämpiäkin mielipiteitä asioihin. Myös niitä, joita en itse allekirjoita. Kuten sinun tapauksessa avokadoa 😃 rakastan avokadoa 😃 Itse olen aika visusti mielipiteiteni takana muutenkin, mutta vuosien varrella olen ymmärtänyt hyväksymään myös poikkeavat mielipiteet. Kunhan ne on perusteltu hyvin. Onpa niitäkin tilanteita, että olen huomannut olleeni väärässä. Mukavaa loppuviikkoa! Ps. Kokeile avocadosta tehtyä smoothieta ;) joukkoon mustikoita sun muuta. Se on helppo tapa opetella pitämään siitä ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen samaa mieltä. Olen lukenut pari vastaavaa postausta, joissa olin samaa mieltä ehkä kahdessa mielipiteessä ja suurimmassa osassa jyrkästi eri mieltä. Mutta faktahan on se, että mielipiteitä on juuri niin monta, kun on ihmisiäkin. Minulla jo monella lähimmistä ystävistäni on täysin erilaiset mielipiteet asioista ja tulemme silti toimeen. Ja nämäkin ovat nimenomaan minun omia, henkilökohtaisia mielipiteitäni, eivät julkisia faktoja. :) Osaan elää sen kanssa, että muut ovat eri mieltä kanssani.
      Ja mitä avocadoon tulee, olen kokeillut sitä smoothieissakin ja ne ovat jääneet lopulta juomatta. Minua ja avocadoa ei ole vain tarkoitettu yhteen ja olen sinut sen asian kanssa.

      Poista

Like us on Facebook